Asifa Bordo Seçkisi
İçerik şu anda görüntülenemiyor
“ASIFA’nın En İyileri” ve Shin’in son iki yılda yapılmış Güney Kore filmleri arasından seçtiği canlandırmaların yer aldığı “ASIFA Kore Seçkisi” Canlandıranlar Festivalinde izlenebilecek.


25-28 Nisan tarihlerinde İstanbul Modern Sinema’da gösterime sunulacak



Canlandıranlar Festivali



İstanbul Modern Sinema, 25-28 Nisan tarihleri arasında Canlandıranlar Derneği ve Puruli Kültür Sanat işbirliğiyle düzenlenecek Canlandıranlar Festivali’nin ilkine ev sahipliği yapıyor. Festivalin ilk konuğu, Star Wars serisindeki “ışın kılıcı”nın yaratıcısı, “The Transformers: The Movie” ve “Empress Chung” filmlerinin yönetmeni, The Simpsons Movie’nin yapımcısı Nelson Shin. Festivalde Shin’in yönettiği İmparatoriçe Chung ve Tranformers isimli filmleriyle birlikte, kariyerinin ilk yıllarında animatör olarak çalıştığı “Pembe Panter Kısaları”ndan özel bir seçki de gösterilecek. Nelson Shin, 25 Nisan Perşembe günü saat 19:00’da İstanbul Modern Sinema’da bir söyleşi gerçekleştirecek.



Ayrıca, 58 ülkeden canlandırma sanatçılarının üye olduğu uluslararası canlandırma ağı ASIFA (Uluslararası Canlandırma Film Derneği) tarafından hazırlanan “ASIFA’nın En İyileri” ve Shin’in son iki yılda yapılmış Güney Kore filmleri arasından seçtiği canlandırmaların yer aldığı “ASIFA Kore Seçkisi” de festivalde izlenebilecek. Ulusal ve uluslararası festivallerde 30’dan fazla ödül toplayan Canlandıranlar Yetenek Kampı Filmleri, Türkiye’de canlandırma tarihine toplu bir bakış niteliği taşıyan Türkiye’den Canlandırmalar, John Halas Seçkisi ve Bordo seçkisi başlıkları altında pek çok canlandırma film de festival programında yer alıyor.



Nâzım Hikmet’in (1902-1963) şiirin yanı sıra bir dönem takma isimler kullanarak Yeşilçam sineması için senaryolar yazdığı, filmlere katkıda bulunduğu bilinmektedir. Hayatının son yıllarında, SSCB’de yaşarken senaryosunu yazdığı ve üretim sürecine dahil olduğu kısa canlandırma filmler, 50 yılın ardından, şairin 111. doğum ve 50. ölüm yıldönümü olan 2013 yılında M. Melih Güneş’in araştırması sonucu gün yüzüne çıktı. Programda Nazım Hikmet’in Hanene Huzur Dolsun ve Sevdalı Bulut adlı yapıtlarından canlandırmalar yer alacak. Gösterim öncesinde Melih Güneş’in ve Tan Oral’ın da katılacağı bir sunum gerçekleşecek.



ASIFA BORDOSEÇKİSİ



Çiçekseverler (Ljubitelji Cvijeca), 9’07’’



1970, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Tema züppelik. İnsanlar her zaman heyecan uyandıran sansasyonları doğal güzelliklere tercih ederler. Bu, patlayan çiçekler bile olsa...



Hayatta Bir Gün (Jedan Dan Zivota), 9’42’’



1989, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Ev... fabrika... ev... fabrika... Her gün, aynı derecede sıkıcı. Bir adam, bir gün, uzun zamandır görmediği bir arkadaşıyla karşılaşırsa ne olur?



Heyecanlı Bir Aşk Hikayesi (Uzbudljiva Ljubavna Priča), 5’49’’



1989, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Sekiz parçaya bölünmüş ekranda, kahramanımızın aşkı bulma çabasını izleriz.



İkinci Sınıf Yolcusu (Putnik Drugog Razreda), 10’40’’



1973, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



İlk istasyondan, son istasyona kadar süren bir tren yolculuğu... İkinci sınıf vagonda seyahat eden yolcu, pek çok kişiyle, karakterle, çeşit çeşit kaderle karşılaşır fakat dost edinemez.



Krek, 9’36’’



1967, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Çavuş, çaylak askeri iyi bir askere dönüştürmek ister. Fakat sivil vicdan, yani kurbağa arkadaş, onunla aynı fikirde değildir. 



Merak (Znatizelja), 8’48’’



Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Bugüne dek tedavisi bulunamamış bir insan hastalığı olan merak üzerine bir film. Bir bankın üzerinde duran gizemli bir çanta, merak odağı olur.



Seremoni (Ceremonija), 3’22’’



1965, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Altı kişi sanki fotoğraf çekimi yapılacakmış gibi bir duvarın önünde kümelenir. Ama hiç bir şey göründüğü gibi değildir.



Yürümeyi Öğrenmek (Skola Hodanja), 8’08’’



1978, Yugoslavya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Borivoj Dovnikovic (Bordo)



Adam, annesinden öğrendiği gibi yürümeye alışkındır. Ama dört ‘öğretmen’ ona kendi tarzlarında yürümeyi öğretmeye çalışırlar. Her biri kendi tarzının en iyisi olduğuna emindir. Ne yapmalı?



ASIFA’NIN EN İYİLERİ SEÇKİSİ



Benim Yolum (Moj Put), 6’40’’



2010, Hırvatistan, Renkli, İngilizce



Yönetmen: Veljko Popovic, Svjetlan Junaković



Bu bir büyüme hikayesi. Olgunlaşma, kaygılanma ve hırsın ayakkabılarla anlatılan masalı. Benim Yolum, bizi hayat boyu dürten o bilinmezlik hakkında bir film. Ayakkabının içindeki görünmeyen taş parçasının verdiği acı ve rahatsızlığın varoluşumuza getirdiği bilinç ve anlam hakkında…



Dadi ve Doudi, 5’07’’



2006, Tunus,  Renkli, Arapça



Yönetmen: Boukhari Boubaker



Bir çiftçi ile bir salyangoz arasındaki arkadaşlık nasıl gelişir?



Galeride (Na Galeriji), 5’



2009, Hırvatistan, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Tomislav Gregl



Bu deneysel animasyon film, Kafka’nın dünyasında metaforlarla anlatılan, saçmalıklara indirgenmiş toplumu araştırıyor.



Herhangi Bir Adam (Outro Homem Qualquer), 11’



2012, Portekiz, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Luis Soares



Günlerden bir gün, adamın biri işten sonra her zamanki gibi kafede oturmuş zaman öldürmektedir. Adam, art arda sigara içerken etrafını inceler.



Honayn’nin Ayakkabısı, 3’



2009, Mısır, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Mohamed Ghazala



Kaybolmuş bir göçebe, çölde, devesiyle bir ayakkabı arıyor!



Horoz Bey, 10’30’’



2011, Çin, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Xu Cheng



İki civciv gözlerini zalim bir dünyaya açar. Dikbaşlılık yapan civciv, köylü kadın tarafından hemen öldürülür. Daha sessiz olan ise baş eğer ve sıradışı, zengin bir hayat yaşar.



KafeKa, 2’29’’



2011, Brezilya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmenler: Nicholas Paim, Natália Cristine



CafeKa, geleneksel 2D ile stopmotion tekniklerinin karıştırılarak kullanıldığı bir kısa canlandırma film. Film Kafe kelimesi ile (Portekizce’de kahve demek) Dönüşüm romanının yazarı Kafka’nın adının ilk hecesini birleştirerek bir oyun yapıyor.



Kedi Gömen Fareler Gördüm (Ya videl kak mishy kota horonili), 5’



2011, Çin, Rusya, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Dmitry Geller



Bu hikaye romantik bir şekilde başlar, güldürü olarak devam eder, gerilime dönüşür ve büyük bir trajedi olarak sona erer.



Köy (To Horio), 14’20’’



2010, Yunanistan, Renkli, Yunanca



Yönetmen: Stelios Polychronakis



Bir doktor köyde ona acilen ihtiyaç olduğunu esrarlı bir şekilde öğrenir. Uzun ve zor bir yolculuktan sonra köye vardığında köyü bomboş bulur.



Kutu, 2’32’’



2012, ABD, Siyah Beyaz, İngilizce



Yönetmen: R. Brad Yarhouse



Umulmadık harcamalar nedeniyle tatile parası yetişmeyen bunalmış bir koca, evin bodrumunda, bir kutunun içinde tatil yapmaya karar verir.



Mariza, 4’24’’



2008, Yunanistan, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Constantine Krysatllis



İnatçı eşek Mariza, Yunan adasının dik yokuşunu tırmanmak istemeyince, yaşlı balıkçı onu Zorba’nın dansı ile ikna eder.



Moda, 6’



2008, Bulgaristan, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Desislava Kuzmanova



Modayı takip ettiğimizde ne kazanırız ve ne kaybederiz?



Modern Hayat 124, , 3’33’’



2009, Yunanistan, Renkli, İngilizce



Yönetmen: Konstantinos Peppas



Bir Infidelity şarkısı videosu. Şarkının sözleri tüm acıları unutmaya çalışarak yeni bir başlangıç yapmak isteyen bir kız ile oğlandan bahsediyor.



Soğuk Ülke, 1’14’’



2011, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmenler: Chris Palmer, Travis Overstreet



Bu kısa yaşam öyküsel animasyon Stalin’in sürgününden ilham alır. Dondurucu Sibirya soğuğunda, boş tren vagonundaki yalnız ayı ve seyahate ortak olan bir tavşanı konu eder.



Uykubağ (Snępowina), 13’



2011, Polonya, Dijital, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Marta Pajek



Uykubağ, rüya meselesini ele alan bir film. Rüya beden ve zihnin buluştuğu yerdir; bizim için gerçeğin ötesidir ve tam olarak incelenmesi zordur. İçeride gerçekleşir ama aynı zamanda dışımızdadır, bu nedenle kaygıları arttırır.



Yunus ve Çocuk, 5’24’’



2011, Çin, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Hu Jiang



Bir sabah, küçük bir balıkçı kasabasındaki balıkçılar balık avlamak için denize açılırlar. Bir çocuk da tek başına kendi kayığının küreklerine asılır. Gölün ortasında bir yerde pek çok balığın kayığının çevresinde yüzdüğünü görür. Büyük bir heyecana kapılır...



CANLANDIRANLAR YETENEK KAMPI FİLMLERİ



Emniyettepe Çocukları ile Canlandırma, 9’37’’



2011, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Berat İlk



İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi’nin organizasyonu ile 2010 yılında Berat İlk tarafından Emniyettepe’li çocuklarla haftasonlarında bir animasyon atölyesi gerçekleştirildi. Bu buluşmaların kayıtlarından oluşan kısa belgeselde çocukların kendi hayallerini canlandırmaları izlenebilir.



Geçiş, 7’45’’



2011, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Jordana Maurer, Giorgio Poloni



Boğaz açıklarında ufak bir taka, kendi boyunu aşan bir problemi çözmek zorunda kalır.



Gülçin, 5’10’’



2013, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Nazlı Eda Noyan



Bazen en belirgin sınırlar görünmez olanlardır.



İçine Kaçan Kız, 3’15’’



2011, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Işık Dikmen



Bir kız meditasyon yaparken kendi içine kaçar. Bu film adet sancılarına adanmıştır.



İstanbul, 2’45’’



2010, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: İdil Ar



Küçük bir kız sihirli bir iksir içer ve İstanbul’u hayale dalar…



İstanbul Martısı, 52’’



2010, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Dilara Polat



Sıradışı şehir İstanbul’daki sıradan yaşamlar…



İstanbul’da Sıradan Bir Gün, 5’9’’



2010, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Nurbanu Asena



Bir taksi şoförünün İstanbul’daki sıradan bir günü…  



Kanatları Olmayan Kuş, 4’40’’



2013, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Mert Tügen



Yeri ve gökyüzündeki suyu camla ayrılmış bir ortamda dört kuş bulunmaktadır. Fakat bu kuşların en küçüğü uçmak için kanatlara sahip değildir. Bir gün yukarıdaki camdan yansıyan ışıklar yangına sebep olur.



Kız Çocuğu, 4’35’’



2011, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Hakan Berber



Savaşta ölen bir kızın ölmeden önceki dakikaları, Nazım Hikmet'in "Kız Çocuğu" adlı şiiri ile zenginleştirilerek, soyut bir ortamda anlatılmaktadır.



Kusursuz Hayat, 2’30’’



2011, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Özgül Gürbüz



Evsiz bir adamın şanslı bir günü...



Malatyalı Çocuklarla Canlandırma, 10’53’’



2011, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Berat İlk



2. Malatya Uluslararası Film Festivali kapsamında, Berat İlk tarafından çocuklar ve gençler için düzenlenen canlandırma atölyesini konu alan bu kısa belgeselde atölye sırasında üretilen sevimli canlandırma denemeleri izlenebilir.



Obses’sev, 3’13’’



2011, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Deniz Öcal



Çalışan, takıntılı bir kadının hikayesi…



Tetrist, 1’55’’



2010, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: M. Melis Bilgin



"Tetrist" günümüz İstanbul'unun kaybedilen bir Tetris oyunu düzenlemesidir. Filmde gerçek bina fotoğrafları ile stopmotion tekniği kullanılmıştır.



Teyze, 3’40’’



2013, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Fulya Tokaoğlu



Mayosunu giymiş yaşlı bir kadın, havuza girerken zor yol olan atlama tahtasını kullanabileceğini “kendine” kanıtlamak zorundadır.



JOHN HALAS SEÇKİSİ



Baykuş ve Kedi, 7’



1952, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmenler: John Halas, Brian Borthwick



Edward Lear’ın mantıkdışı şiirinden yola çıkan bir romans. Gerçeküstü bir arkaplanı olan ve uyumsuz bir ikilinin aşk öyküsünü anlatan film, iki ayrı optik noktayı temel alarak üretilen ilk stereoskopik animasyonlardan biriydi.



Çelişki, 10’41’’



1981, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas



İnsanoğlu teknolojiyi iyiye mi, yoksa kötüye mi kullanacak? Bir hikaye içeren ilk bilgisayar canlandırmalarından biri.



Kaçak Yolcu Foo Foo, 6’53’’



1960, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmenler: Harold Whitaker, John Smith, Tony Guy, Terry Harrison



Her biri 6 dakikalık 33 bölümden oluşan Foo Foo serisi 1960’ların başlarında ABC’nin son derece popüler bir yayınıydı. Ödüllü bu bölümde, her daim hor görülen kahramanımız Foo Foo kendisini kaçak bir yolcu olarak buluyor.



Kültürlü Maymun, Habatales, 6’53’’



1959, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas, Harold Whitaker, Tony Guy



Müziğe yetenekli bir maymun tıpkı selefi King Kong gibi ormanda yakalanır ve medeniyete götürülür. Fakat medeniyet kültürlü maymunumuz için fazla kaba sabadır; bu nedenle sanatın modasının geçtiği dönemlerde sanatçının elini eteğini çekip çekmemesi gerektiğine kafa yorarak medeniyeti terk eder. 



Lider Köpekler, Snip ve Snap, 6’32’’



1960, İngiltere, Siyah Beyaz, İngilizce



Yönetmen: John Halas, Thok



Kağıttan köpek Snap’in maceraları. Danimarkalı modelleyici Thok tarafından ABC TV için yapılan 26 serilik çocuk canlandırmalarından biri.



Otomanya 2000, 10’



1963, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas



Rahatlığın fazlasıyla mevcut olduğu bir geleceğe dair bir teknoloji hicvi.



Senfoni Orkestrası (Hoffnung Öyküleri), 7’10’’



1964, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: Harold Whitaker



Sanatçı, komedyen ve öykücü Gerard Hoffnung’un desenlerine dayanan bu film, deyim yerindeyse, ortalığı darmaduman eden, aşırı heyecanlı bir orkestra şefinin performansına tanıklık ediyor.  



Sihirli Tuval, , 10’



1948, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas



İnsanın özgürlük için savaşını anlatan bir film. Savaşın hemen ardından John ve Joy özgürlüğe dair hislerini ifade edebilmek için bu kişisel ve deneysel filmi yaptılar. Geri plan görselleri üzerinde onlarla birlikte bir başka bir ünlü Macar-Fransız animatör olan Peter Foldes çalıştı.



Sinemanın Tarihi, 7’28’’



1957, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas



Televizyonun yükselişiyle birlikte kendisini tehdit altında bulan sinemaya dair bu hiciv, klasik cel animasyon tekniğini film endüstrisinin zaaflarını açığa çıkartmak için kullanıyor.



Soru, 7’24’’



1967, İngiltere, Renkli, İngilizce



Yönetmen: John Halas



Stan Hayward'ın senaryosuna dayanan filmde hayatın anlamını arayan kızgın “sıradan bir adam”ı izleriz.



NAZIM HİKMET CANLANDIRMALARI



Hanene Huzur Dolsun (Mir Domu Tvoemu), 20’48’’



1962, SSCB, Renkli, Rusça



Yönetmenler: Victor Nikitin, Igor Nikolayev



Bu film insan, savaş ve barış hakkında bir meseldir. Bir yüzyıl boyunca savaş insanın var ettiği herşeyi yok etti. Ama artık zamanı geldi, insanlar elbirliğiyle dünyayı koruyabilirler.



Sevdalı Bulut (Vlyublennoe Oblako), 16’54’’



1959, SSCB, Renkli, Rusça



Yönetmenler: Anatoly Karanovich, Roman Kachanov



Ayşe’nin harika bir bahçesi vardır. Bahçeyi ele geçiremeyen kötü kalpli Seyfi, Ayşe’nin bahçesini yerle bir etmesi için rüzgârla anlaşır. Ama Ayşe’ye sevdalı olan Bulut, kendi hayatına karşılık bahçeyi kurtarır. Nâzım Hikmet’in aynı adlı masalından…



PEMBE PANTER KISALARI



Kızıl Pembe, 6’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Efsanevi karakter The Scarlet Pimpernel’den etkilenen Pembe Panter, kırmızı bir pelerin ve tüylü, kırmızı bir şapka kuşanır ve sokak köpeklerinin koruyucusu The Scarlet Pinkernel’e dönüşür. Köpek avcısından kurtardığı ilk iki köpek ona minnet duymaktan çok uzakta olsa da üçüncü köpek, kocaman olduğu kadar sıcak kanlıdır da…



Ormanlarımızı Pembe Tutalım, 6’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Pembe Panter bir milli parkta orman korucusudur. Bir adam ve köpeği parka gelir, adam ‘Ateş Yakılmaz’ levhasını keser ve ateş yakmakta kullanır. Pembe Panter ateşi söndürür. Geri döndüğünde ateşin sönmüş olduğunu gören adam köpeğini suçlar; köpek ise sahibinin suçlamasını kabul etmez.



Pembe Da Vinci, 6’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Robert McKimson



Pembe Panter İtalya sokaklarında dolaşırken Leonardo da Vinci’yi yeni şaheseri Mona Lisa’yı yaparken bulur. Da Vinci, Mona Lisa’ya somurtkan bir ağız yapar ama Pembe Panter bu ağzı gizlice otuz iki dişini gösteren bir gülüşle değiştirmeye karar verir.



Pembe Fil, 7’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Hayvanat bahçesindeki bir fil iplerini koparır ve Pembe Panter’in peşine takılır. Pembe Panter filin geri dönmesini istese de hayvanat bahçesi kapanmıştır. Filin üzülmesine dayanamayan Pembe Panter onu eve götürür.



Pembe Kayıcı, 7’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Bir kayak merkezinde çalışan Pembe Panter kayakla yeni tanışmış, kayabilmek için el kılavuzu okuyan, sivri burunlu ufak tefek bir adamla karşılaşır.



Pembe Pirinçkuşu, 7’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Pembe Panter parkta dolaştığı sırada kışı geçirmek üzere güneye gidebilmek için araç arayan küçük bir kuşla karşılaşır. Kısa süre içerisinde minik kuşun uçamadığı, dahası yükseklik korkusu olduğu anlaşılır. Zeki panter, kuşu havalandırabilmek için çeşitli yollar aramaya başlar.



Pembe Vizon, 6’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Robert McKimson



Küçük adam Tarzan, dışarıda Ormanın Kralı olarak korku saçsa da evde Jane’in kılıbık kocasıdır. Jane Tarzan’dan pembe bir kürk isteyince, Tarzan Pembe Panter’i avlamaya çıkar.



Sherlock Pembe, 7’



1976, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Robert McKimson



Pembe Panter kahvaltıda yemek üzere bir parça pastayı kenara ayırarak yatar. Gece uyurgezerlik yaparken, pastayı farkında olmadan midesine indirir. Ertesi sabah ise pastanın kaybolduğunu fark eder. Hırsızlıktan şüphelenerek Sherlock Holmes şapkasını takar, büyütecini kapar ve hırsızı takibe koyulur.



Somon Pembe, 7’



1975, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gerry Chiniquy



Pembe Panter sahilde sandviçinden ısırık isteyen bir balıkla arkadaş olur. Balık, Pembe Panter’in peşine takılır ve evine kadar gelir. Pembe Panter balığın denize geri dönmesini istese de, balık gazetesini ayağına getirmeye başlayınca onu sahiplenmeye karar verir.



Taş Pembe, 6’



1976, ABD, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Art Leonardi



Pembe Panter her ne kadar evcil bir hayvanı olmasını istese de meteliksizdir. Sokaktaki şüpheli bir adam, bir taşı evcil hayvan olarak satın alması için onu kandırır. Pembe Panter yine de taşı sahiplenir ve taş kendi hayatını yaşamaya başlar.



YERLİLER



0,5 Saniye Sonra, 3’54’’



2013, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Ayce Kartal



Bir olayın algılanması ve hareketin başlatılabilmesi için, beyin ve organlar arası sinir trafiğinin aldığı süre yaklaşık 0,5 saniyedir. Bu yüzden her zaman yarım saniye geç kalırız.



2 Hit Combo, 59’’



2008, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gökhan Okur



Nerden geldiği belli olmayan bir çizgi, biraz baş ağrısı ve "jeton atın".



Akvaryum, 5’30’’



2007, Çek Cumhuriyeti, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Denizcan Yüzgül



Çocuktur 21. yüzyıl "modern" yaşamının anlamını keşfedebilecek tek varlık, çünkü henüz unutmamıştır.



Bu Dava Böyle Bitmez, 1’



Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Gökhan Okur



Hrant Dink davası üzerine bir animasyon.



Dalga Teorisi, 2’38’’



2009, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmenler: Gökhan Okur, Deniz Tarsus



Bir memurla patronu ile arasındaki mücadele.



Gitme Pinky, 3’52’’



2010, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Turgut Akaçık



Hani gözlerinizi kocaman açsanız da göremediğiniz şeyler vardır ya... Bazen kedinizin en iyi oyun arkadaşı olurlar!



Kesiciler, 1’51’’



2011, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Ahmet Şerif Yıldırım



Kesiciler tasarlar. Kesiciler gerçekleştirir. Kendilerine özgü dünyaların yaratıcısıdırlar. Ve kendi dünyalarını yaratırken, başkalarının dünyalarını yok ederler. Parça parça kesip biçerek…



Magnus Nothingham, 4’



2011, Türkiye, Renkli, İngilizce



Yönetmen: Ayce Kartal



Görme özürlü bir çocuğun kısa hikayesi.



Noci, 1’34’’



2004, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Gökhan Okur



Ateş, aşk ve hayat üzerine görsel bir deneme.



Nükleerden Korkuyorum, 48’’



2012, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Gökhan Okur



Türkiye’de yapılması planlanan nükleer santrale karşı yönetmenin hissettikleri.



Osman, 9’37’’



2011, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Turgut Akaçık



Mekanikleşmiş, modern metropol hayatında üzerine biçilen görev ile yaşayan, televizyona bağımlı, algı ve beğeni yetisi elinden alınmış, milli değerleri kaybolma noktasındaki bir toplumun standart bir ferdi ve bu kişiliğin sıra dışı ve geç kalmış uyanışı.



Sansür, 9’



1970, Türkiye, Renkli, Türkçe



Yönetmen: Tan Oral



1970 yılında yapılan bu çizgi film, çok uzun yıllar sinemamızın gelişimini engelleyen, film yapanların kendilerini serbestçe ifade etmelerine izin vermeyen sansürü ele alıyor, her türlü sansüre karşı devrimci bir direniş gerektiğini vurguluyor.



Satranç, 6’



2007, Fransa, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmenler: Meral Erez, Cemal Erez



Topluma iktidar sahibi kişi olarak sunulanlar gerçekten iktidar sahibi midirler? Toplumu her anlamda yönlendiren “derin iktidar”ların iplerinin ucundaki “iktidarlı oyuncakları”nın öyküsü…



Son Tren, 3’52’’



2005, Türkiye, Renkli, Diyalogsuz



Yönetmen: Gökhan Okur



Kaybolmuş, depresyondaki bir adam ve deliliğe atılan ilk adımlar…



Zlin Çorbası, 8’32’’



2006, Türkiye, Renkli, Çekçe



Yönetmen: Akile Nazlı Kaya



Bir zamanlar Tomas Bata'nın, Bata Ayakkabı Fabrikaları’ndan birini de burada kurmasıyla altın çağını yaşayan Zlin kentinin günümüzdeki hazin durumuna kısaca bir bakış.




Facebook'ta Paylaş
22.Nisan.2013 1313 Kez okundu
Bu Kategorideki Diğer Haberler

ŞEHRİN CAZ HALİ BAŞLIYOR
Türkiye’nin en uzun soluklu festivallerinden biri olan Akbank Caz Festivali, bu yıl 26. yaşını kutluyor. Caz dünyasının saygın isimlerini Türk izleyicisi ile buluşturan Festival, 12-23 Ekim tarihlerinde şehri yine cazın farklı renkleriyle kucaklayacak.
Sanatçı ve Zamanı
İstanbul Modern, “Sanatçı ve Zamanı” adlı yeni koleksiyon sergisi ile sanatçıların zaman fikri etrafında birey olarak kendilerini ve çalışmalarını nasıl konumlandırdıklarına odaklanıyor.
Komşular sergisinde söyleşiler ve performanslar
İstanbul Modern’de gerçekleşecek etkinliklere sergi sanatçıları ve dans toplulukları katılacak
İstanbul Modern’de Aşk Var!
İstanbul Modern, Sevgililer Günü dolayısıyla 14-15 Şubat’ta çiftlerin başbaşa gezerek deneyimleyebilecekleri özel bir tur gerçekleştiriyor. Turda, müzenin Geçmiş ve Gelecek koleksiyon sergisinde aşka dokunan yapıtlardan oluşan bir seçki, danışmadan alınacak tur planı eşliğinde gezilebiliyor.
Komşular - Türkiye ve Çevresinden Güncel Anlatılar
Türkiye’den çıkan en tanınmış çizgi roman karakterlerinden biri olan Abdülcanbaz’ın hem yaratıcısı hem yazar ve çizeri olan Turhan Selçuk’un ilk karikatür çalışmaları 1941’de Adana Türksözü Gazetesi’nde yayımlanır.
Rasathane
İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi, Rasathane sergisiyle Barbara ve Zafer Baran’ın 1999’dan günümüze son dönem ortak üretimlerinden bir retrospektif sunuyor.
Hepimiz Aynı Gemideyiz
İstanbul Modern, dünyanın farklı yerlerinden güncel video, kısa film ve hareketli görüntüleri bir araya getiren Artists’ Film International / Uluslararası Sanatçı Filmleri programını 21- 24 Kasım 2013 tarihleri arasında İstanbul Modern Sinema’da tematik seçkilerle gösteriyor.
Alfred Hitchcock’un sessiz filmleri gösterimde
İstanbul Modern Sinema, British Council işbirliğiyle Alfred Hitchcock’un sessiz filmlerini gösterime sunuyor. Canlı performanslarla 9 Hitchcock filmi
Atölye Modern, sonbahar dönemi başlıyor
İstanbul Modern’in atölye ve seminer programı Atölye Modern’in sonbahar dönemi 2 Kasım 2013’te başlıyor. Atölye Modern Sponsoru Finansbank Private Banking katkılarıyla gerçekleşen Atölye Modern’in bu dönemki programı Modern ve Çağdaş Sanat Tarihi Seminerleri, Türkiye’de Çağdaş Sanat Seminerleri, Mario Levi ile Yaratıcı Yazarlık Atölyesi, Seçkin Pirim ile Proje Atölyesi, Bahar Korçan ile Esin Fabrikası ve Nusret Polat ile Sanatsal Düşünce Semineri’nden oluşuyor.
Ölesiye
İstanbul Modern Sinema, 19-29 Eylül tarihleri arasında “Ölesiye” başlıklı programla, tutkunun hükmettiği hayatların geçtiği 11 filmlik bir seçki sunuyor. İrade ve yargıları aşan güçlü ihtirasların yaşandığı kara sevdalara, tutkudaki teslimiyet kavramına, tutkuyla tutsaklığın arasındaki çizginin kaybolduğu farklı kaderlere bakan programda, sinema tarihinin farklı dönem ve coğrafyalarından örnekler yer alıyor.
ONE DIRECTION Sahne Arkası
Her One Direction hayranının okuması gereken rehber!
Immanuel Kant: Aydınlanma Nedir?
Aydınlanma, insanın kendi suçu ile düşmüş olduğu bir ergin olmama durumundan kurtulmasıdır.
geriver.com hediye kitap şenliği
geriver.com’a üye olarak en az 100 kitap ekleyenler hediye kitaplar kazanıyor. En güncel kitaplar adresinize hediye olarak geliyor. Kitapseverlerin kitap paylaşımlarına destek olmak için düzenlenen kampanya ile geriver.com, üyelerinin kayıtlı adreslerine en güncel romanlardan hediye gönderiyor.
Bir Sapığın İdeoloji Rehberi
İstanbul Modern Sinema'da 11-23 Mayıs tarihleri arasında gösterilecek "Bir Sapığın İdeoloji Rehberi" programı adını süperstar filozof Slavoj Zizek’in son belgeselinden alıyor.
Göğe Bakma Durağı’nda performanslar
YAP İstanbul Modern: Yeni Mimarlık Programı kapsamında temmuz ayında İstanbul Modern’in bahçesinde başlayan bir dizi ücretsiz etkinlik, ağustos ayında da sürüyor.
Türkiye’nin en iyi 5.müzesi
İstanbul Modern, dünyanın en büyük turizm sitelerinden biri olan TripAdvisor.com tarafından Gezginlerin Seçimi 2013 Ödülü’ne (Travellers’ Choice 2013) layık görüldü.
Yeni Yollar
İstanbul Modern Sinema, Goethe-Institut Istanbul işbirliğiyle bu yıl beşinci kez düzenlenecek olan Almanya’dan Yepyeni Filmler seçkisi, 6-16 Haziran 2013 tarihleri arasında seyirciyle buluşuyor. Artık gelenekselleşen gösterim programında, yılın öne çıkan, uluslararası festivallerde gösterilmiş ve ödül kazanmış Alman filmleri yer alıyor.
Yakın Menzil
İstanbul Modern Fotoğraf Galerisi, 9 Mayıs- 27 Ekim 2013 tarihleri arasında Türkiye’de güncel fotoğrafa odaklanan Yakın Menzil sergisine ev sahipliği yapıyor.
Asifa Bordo Seçkisi
“ASIFA’nın En İyileri” ve Shin’in son iki yılda yapılmış Güney Kore filmleri arasından seçtiği canlandırmaların yer aldığı “ASIFA Kore Seçkisi” Canlandıranlar Festivalinde izlenebilecek.
Canlandıranlar Festivali
İstanbul Modern Sinema, 25-28 Nisan tarihleri arasında Canlandıranlar Derneği ve Puruli Kültür Sanat işbirliğiyle düzenlenecek Canlandıranlar Festivali’nin ilkine ev sahipliği yapıyor.
Geleceği Aydınlatan Fenerler
İstanbul Modern, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı'nı, 8. Çocuk Şenliği kapsamında Geleceği Aydınlatan Fenerler adlı programla kutluyor. Bu programda çocuklar, gelecek öngörülerini ve gelecekten beklentilerini sanatla anlatıyor.
Güç Belgeselde
İstanbul Modern Sinema, Prix Pictet: Güç fotoğraf sergisine paralel olarak, Documentarist işbirliğiyle “Güç Belgeselde” başlıklı 10 filmlik bir belgesel programı hazırladı. Bu belgesel seçkisi, serginin içeriği gibi, insan ve doğa arasındaki hayatta kalma mücadelesi, toplumsal güç çatışmaları, işgal ve isyanlarla bugün içinde bulunduğumuz dünyadaki iktidarın ikilemlerini ortaya koyuyor.
Gerçeküstü Otoportreler
İstanbul Modern, Paris’teki Centre Georges Pompidou işbirliği ve Eğitim Sponsoru Garanti Bankası’nın katkılarıyla gerçekleştirdiği Genç İstanbul Modern etkinliklerini, 15 Mart-31 Mayıs 2013 tarihleri arasında düzenlenen Meka-Kolaj Atölyesi adlı 13. programıyla sürdürüyor.
Geçmiş ve Gelecek
İstanbul Modern, 20 Mart Çarşamba günü açılan "Geçmiş ve Gelecek" adlı yeni koleksiyon sergisiyle sanat müzelerinin geçmişle kurdukları tarihsel bağa ve geleceğin şekillenmesine yönelik üstlendikleri birikime ve sorumluluğa vurgu yapıyor.
Süzülüp mavi göklerden yere doğru
Süzülüp mavi göklerden yere doğru Omuzuma bir beyaz güvercin kondu Aldım elime, usul usul okşadım Sevdim, gençliğimi yeniden yaşadım
Güneşsiz - Chris Marker
Zaman, insan hafızası ve film arasındaki ilişkiyi inceleyen olağanüstü bir yol filmi. Güneşsiz, yaşam mücadelesinin iki kutbunda duran Afrika'dan Japonya'ya uzanırken hafızanın kişisel ve küresel hikayeleri ne denli etkilediğini gösteriyor. Adını Modest Mussorgsky’nin şarkı döngüsünden alan film bir tür meditasyon gibi. Hayat kesitlerinden muazzam sinematografik sahneler bir montaj teorisyeni tarafından hazırlanmış. Ölü kediler için dua edilen bir Japon tapınağı, avcılar tarafından katledilen bir zürafa... Güneşsiz, bunlar gibi nice sahneyle belgesel türünün sınırlarını genişletiyor.
Guantanamo Küresel Savaş’taki güç dengesizliğini simgeliyor.
Guantanamo Körfezi’ndeki askeri hapishanenin hala varolması, Edmund Clark için Teröre Karşı Küresel Savaş’taki güç dengesizliğini simgeliyor. Başkan Bush ‘düşman savaşçı’ olarak gördüğü herkesi süresiz olarak gözaltında tutma yetkisine sahip olduğundan beri tüm dünyadan yüzlerce insan Guantanamo’ya gönderildi.
İstanbul Modern’de yeni bir dizi başlıyor: Yönetmenlerle Buluşma
Sinema yazarları ve oyuncuları Reha Erdem’i anlatıyor İstanbul Modern Sinema’da, Türkiye’nin güncel sinema kültüründe sanatsal kimliği ve özgün yaklaşımlarıyla öne çıkan yönetmenlerin konuk olacağı “Yönetmenlerle Buluşma” başlıklı yeni bir dizi başlıyor. Farklı kuşaklardan yönetmenlerin davet edileceği program, onların gözünden üretimlerine ve günümüz sinemasının dinamiklerine odaklanıyor
Contours of Contemporary Kosova 29 Aralık'ta İstanbul Modern Sinema'da
İstanbul Modern Sinema, 27- 29 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek festival Contours of Contemporary Kosova’yı bir günlüğüne konuk ediyor. Kosova’nın önde gelen sanatçı, aktivist, müzisyen ve teorisyenlerini bir araya getiren festival, sanat, film, müzik, sunum ve tartışma etkinlikleriyle ülkenin kültürel değerlerini temsil ediyor, Türkiye ve Kosova arasındaki ilişkilerin gelişmesine katkıda bulunuyor.
Afrika'dan Paris'e, tiyatrodan sinemaya uzanan bir "hayat okulu"
İstanbul Modern Sinema, Fransız Kültür Merkezi işbirliğiyle 6-9 Aralık tarihleri arasında, kariyeri Afrika kıtasından Paris’e uzanan oyuncu Sotigui Kouyaté’yi yedi filmiyle anıyor. “Babam, öldüğü güne kadar benim okulumdu. Ölümünden sonra bana geriye kalan yalnızca hayat okulu.
İstanbul Modern - Upload Sinema Maratonu ve Sinepark Kısa Tür Filmi Festivali
İstanbul Modern Sinema bu ayinterneti beyazperdeye taşıyan Upload Sinema Maratonu ve kısa filmlerden oluşan Sinepark Kısa Tür Filmi Festivali ile iki farklı etkinliğe ev sahipliği yapıyor.
“WOMİST - İstanbul Dünya Müzikleri Festivali”nin üçüncüsü 15 – 29 Kasım 2012 tarihleri arasında İstanbul'da
“WOMİST - İstanbul Dünya Müzikleri Festivali”nin üçüncüsü 15 – 29 Kasım 2012 tarihleri arasında, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kültür Müdürlüğü’nün Himayesinde, Pi Production organizasyonu ile gerçekleştiriliyor.
Roger Waters 2013'te İstanbul'da
Pink Floyd'un büyük ismi Roger Waters 2013 turnesi kapsamında İstanbua geliyor, konser için bilet satışları başladı.
Uluslararası Sanatçı Filmleri
İstanbul Modern, 12 ülkeden video, animasyon ve kısa filmler sunuyor.
İstanbul
Kamyonlar kavun taşır ve ben Boyuna onu düşünürdüm, Kamyonlar kavun taşır ve ben Boyuna onu düşünürdüm, Niksar'da evimizdeyken Küçük bir serçe kadar hürdüm.
Sevgilerde
Sevgileri yarınlara bıraktınız Çekingen, tutuk, saygılı. Bütün yakınlarınız Sizi yanlış tanıdı.
AKBANK 9. KISA FİLM FESTİVALİ BAŞVURULARI BAŞLADI
Türkiye'de kısa film alanında etkin bir platform oluşturan Akbank Kısa Film Festivali bu yıl 9. kez düzenleniyor. Yeni fikirleri desteklemeyi ve kısa film kültürüne katkı sağlamayı amaçlayan Festival, 19-29 Mart 2013 tarihlerinde gerçekleştirilecek.
2. AKBANK CAZ FESTİVALİ İLE CAZIN YILDIZLARI İSTANBUL'DA
Caz tutkunlarının her yıl heyecanla beklediği, Türkiye'nin en uzun soluklu festivallerinden biri olan Akbank Caz Festivali, 22. yılında yine dopdolu bir program ile sanatseverlerle buluşacak
Beklenen sergi “Monet’nin Bahçesi” Sakıp Sabancı Müzesi’nde ziyarete açıldı.
10. yılını kutlayan S.Ü. Sakıp Sabancı Müzesi’nin (SSM) düzenlediği Monet’nin Bahçesi sergisi ziyarete açıldı.
Çanakkale Bienali başladı!
''3. Uluslararası Çanakkale Bienali'' çağdaş resim sergisi ile eski otobüs terminalinde açıldı.
"Simgeler ve Suretler" sergisi sanatseverlerle buluşucak
Minyatür ve resim sanatı ustalarından Ruhsar Özer'in eserleri, 2-13 Ekim tarihleri arasında Taksim Sanat Galerisi'nde sanatseverlerle buluşacak.
"Hasretinden Prangalar Eskittim" sahne tozu yutacak!
Türk edebiyatının usta şairi Ahmed Arif, Tiyatro Kumpanyası'nın yeni oyunuyla "ilk kez" sahneye taşınıyor.
Urban Festival 4. kez İstanbullularla buluşuyor
Kuzey Avrupa müziğinin günümüzdeki en önemli temsilcisi Röyksopp ve elektronik müziğin dahi çocuğu Trentemoller’i aynı sahnede buluşturuyor.
Tarantino yeniden kamera karşısına geçiyor!
Son birkaç filminde kamera önüne geçmeyen yönetmen Quentin Tarantino, son filmi ‘Django Unchained’de küçük bir rolle geri dönüyor.
Neşet Ertaş; Türkiye'nin Johnny Cash'iydi.
Her coğrafyanın simge halk ozanları vardır. Bu ozanlar; kendilerine kulak kabartıldığında, salt şarkılarının güftesini ortaya saçmaz, aynı zamanda ait oldukları kültürün özelliklerini de fısıldarlar.
Sting İstanbul'a geliyor!
Sting En Sevilen Şarkılarını, 5 Enstrümanlı Orkestra ile Çaldığı Turnesi ile istanbul'da!